GEBOORTEDAG 31-10-44 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Wim Dijkens - WaarBenJij.nu GEBOORTEDAG 31-10-44 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Wim Dijkens - WaarBenJij.nu

GEBOORTEDAG 31-10-44

Door: wimdijkens

Blijf op de hoogte en volg Wim

01 November 2011 | Ethiopië, Addis Abeba

Voor iedereen die een reactie gestuurd heeft n.a.v. mijn verjaardag : HEEL HARTELIJK DANK !! We zijn echt blij met zoveel meelezen en meeleven. Dank speciaal voor de reacties van kinderen en familie : Lennek jr. – Ruud – Ylana – Mark – Ellen – Laura – Jeremy – Edwin ( via facebook ) – Susan en Noa (via facebook) – opa Slager – Hilly – Klazien – Tineke en Johan. Ook de Maranatha-gemeente en ons A-team Erik – Theo – Nel en Rein wil ik bedanken voor geplaatste reacties. Het is en blijft een aangename verrassing als reacties geplaatst worden op de weblog. Je kunt wel elke dag zingen “ weest daarom blij en zingt verheugd “ : er zijn ook wel dagen dat ik denk : “ blijf maar lekker liggen vandaag en zoek het maar uit “. Volharden in het geloof is een goede zaak ; het meeleven vanuit Nederland maakt je toch ook wel weer blij en houd je op de been en nodigt uit om ook te volharden in de werkzaamheden.
Van onze dochter mocht ik op 31 oktober pas het cadeau uitpakken : engels drop met prikkertjes en slingers. We begonnen met beschuit met muisjes. Plony heeft een taart gebakken. Van Bas kreeg ik – behalve een slachtmes – ook een paar Ethiopische schoenen van autoband met kameel-spanbanden. Karin had in Addis 2 stoffen kippen gekocht nog voor dat zij wist dat we ze later gingen slachten. Wim jr. had in Shire een puntmuts gekocht. Het kipgerecht met nassi is een daverend succes geworden. Van Lenneke kreeg ik een T-shirt gekocht in Shire.
Aanstaande donderdag is Bas jarig ; ik ben benieuwd wat we eten. Hij mag mijn puntmuts leasen voor die dag.
Onze terugreis is vertraagd met 1 dag; dat betekent dat we zaterdag pas in Brussel aankomen in plaats van vrijdag. Zaterdag rond het middaguur hopen we weer thuis te zijn in Putten, Veenendaal, Raamsdonkveer en Beekbergen. Rein zal ons komen halen in Brussel ; ook daar zijn we blij mee en zingen verheugd !
Voor Nel stuur ik morgen nog even een paar werkfoto’s om te laten zijn dat de werkzaamheden tussen alle uitjes stug door gaan. Je weet niet wat je ziet in de keuken van Yenenes : een steenrood geverfd plafond van spaanplaat met afzuigsysteem voor de injerra-bak en voor de 3 kerosine-stelletjes !! Alle 4 huisjes zijn door Gretha en Lenneke binnen en buiten geverfd ; ook alle afvoeren van 4 huisjes voorzien van grotere diameter rioolleiding, zodat het woord “ verstopping “ geschrapt kan worden uit het woordenboek van Grace Village.
De veearts heeft mond en klauwzeer geconstateerd bij 3 van de 5 koeien. Waarschijnlijk besmet door de koeien van de buurman; hij heeft een paar honderd koeien buiten lopen. Behandeling met medicijnen is begonnen en preventieve behandeling bij de overige 2 koeien. De melk schijnt wel gedronken te kunnen worden, volgens de geleerden, dus we blijven nog volop brinta met volle melk eten s morgens. Ik zal toch eens aan onze buurman Henk ( een professionele boer met 40 koeien ) vragen of dat wel goed is voor de gezondheid. Tot nog toe geen bijverschijnselen ondervonden, alhoewel ik me wel aardig moe voel de laatste dagen en veel last heb van opvliegingen.
De video van Kiros ( waar Barend om vroeg ) houd ik nog even apart voor de sponsorouders.
Sorry – ik vergat Hein te feliciteren voor zijn verjaardag op 27 okt. Alsnog : veel zegen en gezondheid in het komende jaar.



  • 01 November 2011 - 21:48

    Lenneke Jr:

    Geweldig pap!even meegenieten van uw feestje, volgens mij heeft u in jaren niet zo in de spotlight gestaan! (en? viel het mee?) is dat nou Tesseta naast u op de bank? zoen voor mam en sterkte/suc6 met de laatste loodjes voor u en het hele team!

  • 02 November 2011 - 11:19

    Jeroen:

    Dag Wim, mooie foto, en ook van de slagertjes uit Balkbrug nog de hartelijke felicitaties.

  • 02 November 2011 - 12:14

    Ina En Eduard.:

    HoiWim,
    Wil je Bas van ons ook hartelijk feliciteren en Gods onmisbare zegen toe wensen?Ook zijn vrouw natuurlijk.
    Oei, Lenneke ook nog gefeliciteerd met Wim zijn verjaardag.

  • 02 November 2011 - 12:42

    Trijnie:

    Geliefde Wim, ja, nu konden wij er toch een beetje bij zijn. Bijzonder!
    Van harte wens ik je, ik voel me nu op jouw dag, Gods zegen voor dit nwe jaar.
    Gods Liefde duurt eeuwig, die van jou dus dus ook. Ik hoop er nog veel van te genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Actief sinds 14 Sept. 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 51891

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 28 Februari 2015

Ethiopie februari 2015

28 Februari 2014 - 25 Februari 2014

Ethiopie-februari 2014

04 Oktober 2011 - 05 November 2011

Ethiopie-reis oktober 2011

Landen bezocht: