zondagsrust - Reisverslag uit Ādīs, Ethiopië van Wim Dijkens - WaarBenJij.nu zondagsrust - Reisverslag uit Ādīs, Ethiopië van Wim Dijkens - WaarBenJij.nu

zondagsrust

Blijf op de hoogte en volg Wim

08 Februari 2015 | Ethiopië, Ādīs

Het is zondagavond, we hebben net heerlijk genoten van een picknick op de rotsen bij de vallei. De kinderen hebben vakantie gehad en morgen gaat de school weer beginnen. Elke ochtend was er een programma voor de kinderen door Hein met assistentie van ondergetekende. Heel leuk om zo steeds meer te kinderen te leren kennen, ook de nieuwste kids. Wanneer je de achtergrond hoort, gaat er bij ieder kind een stuk verdriet aan vooraf. Bijzonder is het om het vertrouwen te winnen bij sommige kinderen. Het leven lijkt hier voor ons als Nederlanders eenvoudig en relaxt, maar dat zal wel niet de werkelijkheid zijn. Een afspraak op tijd kennen ze hier niet, dus maak je niet druk als het anders loopt. Tussen de bedrijven door ben ik wat muurtjes aan het beschilderen met vrolijke kinderafbeeldingen. Het is tenslotte een kinderdorp. Deze keer eten we met de Ethiopische keuken van huize Karin mee, dus injerra( behalve Wim, hij lust het echt niet). Soms kun je er niet onderuit, bijvoorbeeld, wanneer je bij iemand wordt uitgenodigd. Dus Wim moest er aan geloven, hij was niet blij. We maken het goed, gezond en wel en er is nog steeds water!! Morgen is er weer een nieuwe dag om dienstbaar te zijn op deze bijzondere plaats.
Shalom,
Lenneke.

• 09 Februari 2015 - 16:42

Reint Kroeze:

Hallo Lenneke en de rest natuurlijk ook,

Leuk verhaal met mooie begeleidende foto's. Hein kijkt omhoog en verwacht het van de Heer en Wim kijkt op zijn bord en komt tot de ontdekking dat het er nog telkens ligt.

Ook voor jullie allemaal een dikke Shalom van ons uit Nunspeet

Gr. Reint

• 10 Februari 2015 - 10:07

Ruud En Clara Van Der Kuijp.:

Hallo Wim en Lenneke. Jullie zijn echter verhalenvertellers! Het is leuk om jullie te volgen. Gisteravond tijdens de gebedsavond hebben we natuurlijk voor jullie gebeden. En ook de opdracht van Wim uitgevoerd!! Het verlies van 4000 liter water per dag is heel wat. Maar jullie speuren het lek wel op... water is kostbaar in het gebied waar jullie zijn. Geniet verder met elkaar doe het team de groeten van ons. En weet dat we elke dag voor jullie bidden! Ruud en Clara