happy children - Reisverslag uit Ādīs, Ethiopië van Wim Dijkens - WaarBenJij.nu happy children - Reisverslag uit Ādīs, Ethiopië van Wim Dijkens - WaarBenJij.nu

happy children

Door: lenneke

Blijf op de hoogte en volg Wim

19 Februari 2015 | Ethiopië, Ādīs

Wat is het mooiste van ons verblijf in Grace Village? Bij alle bijzondere dingen is er wel een blij en gelukkig kindergezicht. Er zijn getraumatiseerde kinderen, die zich terugtrekken en wanneer er vertrouwen groeit en er weer een lachje komt is dat bijzonder. Door het kinderprogramma met Hein hebben we toch al wel een band met de kinderen gekregen. Sommige kinderen verblijven hier tijdelijk, hun ouders zitten in de gevangenis. Hier is het gebruikelijk, dat dan de kinderen ook in de gevangenis verblijven. Niet echt fijn, dus voor deze kinderen is het heerlijk om in Grace Village te zijn. Wat opvalt is dat de kinderen totaal niet verwend zijn . De schooldag is tamelijk lang, maar daarna willen ze graag onder begeleiding van Hein huiswerk maken. Zelfs extra lessen van opa Hein zijn geen probleem, of het moet zijn, dat ze de lessen tekort vinden. Ook zijn ze vol aandacht bij het kinderprogramma, het is muisstil wanneer opa Hein aan het vertellen is.
Heel bijzonder is ook de zorg van de moeders [de verzorgers]. De huisjes zien er leuk uit en ze gaan erg lief en goed met de kinderen om. Ook de grotere kinderen in Shire doen het goed met hun moeders.
Onze schilderwerken vorderen gestaag, dat moet ook wel want de tijd gaat snel. Af en toe valt het niet mee om de kinderhandjes uit de verf te houden. Het is altijd leuk om even aan de wandschildering te voelen. Hein maakt een prachtige wandschildering van een oase en ook de toegangspoort is voorzien van een regenboog en dieren en de ark van Noach.
Gisteren een extra feestelijk tintje aan het kinderprogramma, de kinderen werden getrakteerd op een banaan en een watermeloen voor ieder huisje. Dit omdat Hein een gift had gekregen om de kinderen wat fruit te geven. Hier is een kinderhand gauw gevuld. Nog een kleine week te gaan, wat zullen we deze ondeugende en lieve kids missen!

• 19 Februari 2015 - 20:33

Reint:

Hallo Wim en iedereen,

Als je het zo leest dan zou je alleen al om die reden nooit meer terug willen. Wij alleen moeten wel vier keer zeggen dat de tv uit moet enz. Nou jullie weten er alles van. Gelukkig houdt God van iedereen dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken.
    Wim ik geniet van je verhalen en je hebt gelukkig nog een week. Probeer alleen niet uit te leggen aan die kinderen hoe er in vredesnaam zoveel dieren in Noachs boot kon passen want dan raken ze misschien in de war. Ik heb er in ieder geval geen sluitend antwoord op.

Groeten aan iedereen en tot horens...............

Reint